T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SARIYER - R.Güney Kıldıran Ortaokulu

Duyurular

Mrt

Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen vatandaşların barınma sorununun çözümüne katkı sağlamak üzere "Evim Yuvan Olsun" uygulaması hayata geçirildi.   Hayırseverlerin güvenilir bir uygulamayla evlerini bedelsiz olarak ya da indirimli kira bedelleriyle ihtiyaç sahiplerinin kullanımına sunabilecekleri bir sistem devreye alındı.   Ev tahsis etme imkanı olmayan vatandaşlar ise sistem üzerinden nakdi bağış yoluyla depremzedelere barınma desteği verebilecek.   Uygulama üzerinden oluşan konaklama imkanları, depremzedelerin istifadesine sunulacak.   Uygulama kapsamında, boş ya da kullanmadığı evini depremzedeler için en az 3 ay süreyle açanların başvurusu alınacak. Başvurular, evin bulunduğu ilçenin Kaymakamlığı tarafından yerinde incelenecek.
Kaymakamlığın uygun bulduğu evler bedelsiz olarak kampanyaya dahil edilecek. Kaymakamlık ile ev sahibi arasında "Ödünç Sözleşmesi" imzalanacak. Belirlenen depremzede aile eve Kaymakamlık tarafından yerleştirilecek.  

AFAD Hesabında Toplanan Kira Bağışından Karşılanacak

  Evini piyasa koşullarına göre uygun bir bedelle depremzedelerin kullanımı için 1 yıllığına kiraya vermek isteyenler de bu sisteme başvurabilecek. İstenen kira bedeli, evin gerçek ederinin belirgin bir şekilde altında olacak.   Kaymakamlıklar, evin uygunluğunu ve kira bedelinin indirimli olduğunu yerinde teyit edecek. Kaymakamlığın uygun bulduğu bu evler de kampanyaya dahil edilecek.
Bu evler için de Kaymakamlık ile ev sahibi arasında "Kira Sözleşmesi" imzalanacak ve depremzedeler yine Kaymakamlık tarafından eve yerleştirilecek. Bu evler için belirlenen kira bedeli, AFAD hesabında toplanan kira bağışlarından karşılanacak.   Depremzede ailelerin kullanımı için eviyle kampanyaya katılamayanlar, bu uygulama üzerinden nakdi kira desteğinde bulunabilecek. Bu destekler, kampanya kapsamında "indirimli olarak kiralanacak" evlerin kira ödemelerinde kullanılacak.  

En Az 3 Aylık Taahhüt

  Depremzedelere evlerini bedelsiz tahsis etmek isteyenler en az 3 aylık bir taahhüt ile kampanyaya katılabilecek. İsteyen ev sahipleri bu süreyi 12 aya kadar uzatabilecek. Evini indirimli kiraya vermek isteyenlerin ise standart 1 yıl süreyle evlerini açmaları gerekecek.   Kampanya kapsamına dahil edilen evlere yerleştirilecek depremzede aileler AFAD ve İçişleri Bakanlığı birimleri tarafından belirlenecek. Evlere yerleştirme yapılırken engelli, yaşlı, düzenli tedavi gerektiren kronik hastalığı bulunan ve benzeri dezavantajlı bireylerin bulunduğu aileler ile depremde aile fertlerini kaybetmiş çocuklu ailelere öncelik verilecek.


Faturalar Kaymakamlık Tarafından Ödenecek

  Kampanya kapsamında depremzedelerin yerleştirildiği evlerin elektrik, su, doğal gaz faturaları, depremzedelerin kaldığı dönem için Kaymakamlık tarafından ödenecek. Bu hususta ev sahibine ilave bir gider doğmaması sağlanacak.   Depremzede ailelerin kullanımları nedeniyle evde veya evdeki eşyalarda bir zarar oluşması ihtimaline karşı Türkiye Sigorta tarafından güvence sunulacak. Depremzedelerin kullanımına bedelsiz veya kiralama yoluyla açılan evler, "Tek Yürek Bina ve Eşya Sigortası" kapsamına alınacak. Sigorta primleri Türkiye Sigorta tarafından karşılanacak.   Türkiye'nin en büyük emlak listeleme platformlarından üçü kampanyaya destek olacak. "emlakjet.com", "hepsiemlak.com", "sahibinden.com" platformları sahip oldukları büyük müşteri havuzlarını bu kampanyaya yönlendirecek.   Evini depremzedelere açmak isteyenler, istedikleri bir platformdan başvuru formu doldurarak kampanyaya katılabilecek. Bu platformlarda doldurulan başvuru formları, kurulan entegrasyon ile Bakanlığımızın sistemlerine iletilecek.   Kampanyaya ilişkin detaylı bilgiye "www.evimyuvanolsun.org" internet sitesinden ulaşılabilecek.  

Mrt

LGS KAPSAMINDAKİ MERKEZÎ SINAV, 4 HAZİRAN 2023 PAZAR GÜNÜ YAPILACAK

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılacak merkezî sınavın 4 Haziran 2023 Pazar günü gerçekleştirileceğini bildirdi. Bakan Özer, sınava ilişkin kılavuzun 13 Mart Pazartesi günü yayımlanacağını belirtti.

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, yaptığı açıklamada şu bilgileri paylaştı:  "Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezî sınavı, 4 Haziran 2023 tarihinde gerçekleştireceğiz. Şimdiden sınava girecek tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum."

 

Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası alınan karar gereği 2023 LGS'de 8'inci sınıfın ikinci dönem konularından soru yer almayacağını anımsatan Özer, Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu'nun 13 Mart Pazartesi günü "www.meb.gov.tr" internet adresinden açıklanacağını belirtti.

Mrt

Dünya Kadınlar Günü, Birleşmiş Milletler tarafından bu şekilde tanımlanmış olarak her yıl 8 Mart'ta kutlanan uluslararası bir gündür. İnsan hakları temelinde kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır. Dünya Kadınlar Günü, kadın hakları hareketinde bir odak noktasıdır.Amerika Sosyalist Partisi, 28 Şubat 1909'da New York'ta bir "Kadınlar Günü" düzenledikten sonra, 1910 Uluslararası Sosyalist  Konferansı her yıl bir "Kadınlar Günü" düzenlenmesini önerdi. 1917'de Sovyet Rusya'da kadınlar oy hakkı kazandıktan sonra 8 Mart ulusal bayram oldu. Kadınlar Günü, 1967'de feminist hareket tarafından benimsenene dek ağırlıklı olarak sosyalist hareketler ve komünist ülkeler tarafından kutlandı. 1975'te Birleşmiş Milletler tarafından kutlanmaya başlandı. Birleşmiş Milletler Genel Kurulunun 16 Aralık 1977 yılında aldığı kararı ile üye ülkeler kendi geleneklerine ve tarihlerine uygun bir günü Uluslararası  Hakları ve Uluslararası Barış Günü ilan etmeye davet edildi.

Dünya Kadınlar Günü ne zaman, nasıl ortaya çıktı? Türkiye'de ilk hangi tarihte kutlandı? İşte 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nün tarihi - 1

TARİHİ 1800'LÜ YILLARA DAYANIYOR

'nün tarihi, 1800'lü yıllarda tekstil fabrikasında çıkan bir yangına dayanıyor. Bir tekstil fabrikasında başlattıkları grevde çıkan yangında 129 kadın can verdi. Bu feci olayın tarihi 8 Mart 1857'ydi. 40 bin kadın işçi, ABD'nin New York kentinde, bir dokuma fabrikasında greve başladı. Sadece "daha iyi çalışma koşulları" istiyorlardı.GREV FACİA İLE SONUÇLANDIPolisin fabrikaya kilitlediği kadın işçilerden 129'u, içeride çıkan yangında can verdi.İLK TEKLİF 53 YIL SONRA GELDİ8 Mart'ın Kadınlar Günü olarak kutlanması için ilk teklif 53 yıl sonra geldi. 26-27 ağustos 1910'da Danimarka'da toplanan İkinci Uluslararası Sosyalist Kadınlar konferansında.O kadınların anısına 8 Mart'ın Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanması ancak 54 yıl sonra olabildi. İLK ANMA 1911 YILINDA Alman Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden Clara Zetkin, ölen ABD'li kadın işçilerin anısına 8 Mart'ın "Dünya Kadınlar Günü" olarak anılmasını önerdi. Öneri oy birliği ile kabul edildi. İlk anma 1911 yılında oldu.10 yıl sonra, 1921'de Üçüncü Uluslararası Kadınlar Konferansı'nda günün adı "Dünya Emekçi Kadınlar Günü" olarak değiştirildi.Bazı ülkeler, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı yıllarında, Kadınlar Günü kutlamalarına ve anmalarına yasaklar, kısıtlamalar getirdi. Kadınlar 1960'lı yılların sonunda 8 Mart'ı yeniden anmaya başlayabildiler.Son olarak Birlemiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977'de, 8 Mart tarihinin "Dünya Kadınlar Günü" olarak anılmasını kabul etti.Ancak orada, BM tarafından yazılan günün tarihçesinde, ölen işçilerin anısına atıf yapılmadı..8 Mart 'de ilk kez 1921'de kutlandı. 1975 yılından sonra kitlesel kutlamalar başladı. 12 Eylül Darbesi ile ara verilen kutlamalar 1984'ten bu yana devam ediyor.

Mrt

OKULUMUZ REHBER ÖĞRETMENİ SENA BAL TARAFINDAN 13 MART 2023 TARİHİNDE SAAT 14:00'DE ÖZDİSİPLİN GELİŞTİRME VELİ SEMİNERİ YAPILACAKTIR.

 

                             BİLGİLERİNİZE

                             OKUL YÖNETİMİ

Mrt

OKULUMUZ REHBER ÖĞRETMENİ SENA BAL TARAFINDAN 07 MART 2023 TARİHİNDE SAAT 14:00'DE  ANNE-BABA TUTUMLARI VELİ SEMİNERİ YAPILACAKTIR.

 

                             BİLGİLERİNİZE

                             OKUL YÖNETİMİ

 

 

Mrt

OKULUMUZ REHBERLİK SERVİSİNCE ÖZGÜVEN GELİŞTİRME BÜLTENİ YAYINLANMIŞTIR.

Mrt

                                GİRİŞİMCİLİK HAFTASI

                          (MART AYININ İLK HAFTASI)

 

Girişimcilik Haftası Mart ayının ilk haftası kutlanır. Girişimcilik Haftasının amacı; İş Dünyası ve işadamlarını topluma daha yakından tanıtmak ve özellikle gençleri girişimciliğe özendirmek ve ülkemizin ihtiyacı olan sürdürülebilir bir ekonomik büyüme sürecinde iş kurma kabiliyetine sahip girişimcilere her zamankinden daha fazla ihtiyaç olduğunun farkında olarak, girişimciliğin yenilikçilik – yaratıcılık performansını daha çok öne çıkarmak ve bu sürece katkıda bulunmaktır.

 

Yapılan bir araştırmaya göre Avrupalıların yarısı, Amerikalıların ise yüzde 60'ı kendi işine sahip olmayı yeğliyor. AB toplumlarında herkes Avrupalıların daha girişimci bir yapıyı özümsemesi konusunda hemfikir. Buna karşın Avrupalıların çoğu kendi işlerine sahip olmayı fazla riskli görüyor. Oysa Avrupalıların riskleri almaya istekli olmaya ve yükselen iş fırsatlarını değerlendirmeye fazlasıyla ihtiyacı var.

 

Avrupalı eksperlerin görüşüne göre bu soruna çözüm girişimciliği ilköğretimden itibaren gençlere yavaş yavaş aşılamaktan geçiyor.

 

Gerçekten ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri ticari bir girişimi başlatabilir ve başarılı olabilirler mi? AB ülkelerinde okullarda giderek uygulamaya konulan çok sayıda programın ortaya koyduğu sonuçlara göre bu sorunun cevabı "evet" çıkıyor.

 

İLK VE ORTA ÖĞRETİMDE GİRİŞİMCİLİK DEĞERLERİ


Avrupalıların daha fazla girişimciliğe nasıl özendirileceği giderek tartışılan ve üzerinde programlar üretilen bir konu haline geliyor. Bürokrasinin azaltılmasından, firma kuruluş masraflarının düşürülmesinden, düzenleyici yüklerin azaltılmasından ve yeni girişimcilerin yaptığı mali hataların hoş görülmesine kadar bir dizi fikir tartışılıyor. Bütün bu fikirlerin odaklandığı noktayı ise, "girişimciliği erken kavrayan ve benimseyen yeni bir nesil yaratmak" şeklinde özetlemek mümkün.

 

Bu ortamın ilk yeşertilmesi gereken platformların ise okullar olduğu gerçeği uzmanlarca Avrupalıların önüne konuluyor. Eğer girişimcilik değerleri okullarda öğretilebilir ise Avrupa, derece derece girişimciliği ön plana alan ve bunun mükemmel bir iş olduğunu kavrayan yeni bir nesil yaratabilir. Gerçekten bu mümkün müdür? Yirmi yıl önce okullar için bu tür fikirlerin tartışılma şansı yoktu ; "ticareti okullara sokmanın çok tehlikeli olduğu" savunuluyordu.. Geleneksel olarak okullar iş dünyasına karşı ihtiyatlı yaklaşıyor ve ticari değerlerin faaliyetleri içine alınmasını isteksiz davranıyordu. Küreselleşmenin önlenemez yükselişi, fikirlerin hızla değişmesine neden oldu. Artık Avrupa'da okulların çoğu yerel iş dünyası ile iyi ilişkiler geliştirmenin yollarını araştırıyor.

JA-YE ve EUPOPEN ORGANİZASYONLARI


Avrupa Komisyonu son yıllarda okullarda girişimcilik eğitimi ve deneyimi için dizayn edilen çok sayıda projeye sponsor oldu. Bu projeler, okullarda girişimcilik öğretisinin değerini vurguluyor ve öğrenciler tarafından yönetilen küçük şirketlerin kurulmasını öngörüyor, Programlar eğitim sisteminin kendisi tarafından değil daha ziyade okul dışı organizasyonlar tarafından yürütülmekte. Bu organizasyonlardan ikisi ön plana çıkıyor; Junior Achievement Young Enterprise ( JA-YE) ve EUROPEN. JA-YE, 5 ila 22 yaş grupları arasındaki öğrencilere yönelik şirketleşme, ekonomik terimler ve girişimcilik üzerine faaliyet gösteren bir Avrupa organizasyon ağı. 2005'de JA-YE' ye 24 ülkenin ortaöğretim kurumlarından yeni katılımlar oldu. JA-YE'nin 25 ülkede 10 bin öğrenci üzerinde yaptığı bir incelemeye göre katılanların yüzde 63'ü hayatının bir döneminde kendi işini kurma eğiliminde. Bu oran JA-YE'nin programlarını izledikten sonra yüzde 84'e yükseliyor.

EUROPEN ise 42 ülkenin üye olduğu 5000 firma tarafından desteklenen dünya çapında bir ağ. Avrupa Sosyal Fonu'nun 1990'dan beri desteğine sahip. EUROPEN üyelerine, yaratıcı eğitim araçları sağlıyor, pratik firma konsepti sunuyor, üyelerini hükümetler ve özel kuruluşlar nezdinde temsil ediyor. Bunun dışında üyelerine yazılım geliştirme, uluslar arası ödemeleri kolaylaştırma, fuarlar- seminerler düzenleme, iş mektupları hazırlama ve ürün fiyatlandırma gibi alanlarda hizmet veriyor.

 

GELECEKTE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ NASIL GELİŞECEK?


Girişimcilik eğitimleri giderek AB'nin temel politika gündeminin merkezine yerleşiyor. Bu eğilim halen ulusal, bölgesel ve yerel düzeylerdeki Avrupa kurumlarına hızla yayılıyor. Hiç kuşku yok ki girişimcilik kültürel bir unsur ve genç insanlardan ve okullardan başlatılması gereken bir olgu. Bu nedenle okulların ve öğretmenlerin motive edilmeye ve eğitimden sorumlu kurumların yakın desteğinin alınmasına ihtiyaç bulunuyor. Bundan sonraki etapta, bu yaklaşımın yararlarını artırmak üzere toplumun her düzeyinde; politikacılar, kamu görevlileri, okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrencileri içine alan geniş bir kulvarda tutarlı ve sistematik bir çaba göstermek gerekiyor.

 

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK POTANSİYEL GÜCÜ


Eğer ülkemiz, en değerli hazinesi olan gençliğini beş yaş grubundan itibaren önümüzdeki 10-15 yıl boyunca girişimcilik ve yaratıcılık (inovasyon) odaklı olarak eğitme başarısını gösterebilirse, AB'ye onurlu şekilde üye olmaktan da öteye dünyanın değer vereceği saygın bir ülke konumuna yükselir. Bu da her Türk vatandaşını mutlu etmekten öteye gururlandırır ve motive eder. Bütün mesele önümüzdeki 10-15 yılda gençliğimizi nasıl eğiteceğimizde düğümlenmektedir.

Mrt

1 - 7 MART YEŞİLAY HAFTASI

1-7 MART YEŞİLAY HAFTASI

        Yeşilay Derneğinin kuruluş tarihini içine alan 1 - 7 Mart arası ülkemizde Yeşilay Haftası olarak kutlanmaktadır. Yeşilay Haftası önemli halk sağlığı sorunlarından biri olan ve tütün, alkol, uyuşturucu madde, teknoloji, kumar vb. bağımlılıklarla mücadeleyi içermektedir.

 Yeşilay, insan onurunu ve saygınlığını temel alan, toplumu ve gençliği ayrım gözetmeden zararlı alışkanlıklardan korumak için çalışan, milli ve ahlaki değerleri gözeterek ve bilimsel metotlar kullanarak tütün, alkol, uyuşturucu madde, teknoloji, kumar vb. bağımlılıklarla mücadele eden; önleyici ve rehabilite edici halk sağlığı ve savunuculuk çalışmaları yürüten bir sivil toplum kuruluşudur.

 

        Bağımlılık kişinin bedensel, ruhsal ve sosyal hayatını olumsuz etkiler. Toplumun felaketi sayılabilecek bağımlılıkları engellemek ancak iyi bir koruyucu halk sağlığı yaklaşımıyla mümkün olur.

         Bireylerin, özellikle de çocuk ve gençlerimizin, kötü alışkanlıklardan uzak durması, sağlıklı ve mutlu bir toplum oluşturmak için oldukça önemlidir. Çünkü sağlıksız nesil ve toplumların, hiçbir alanda başarılı olmaları mümkün değildir.

         Bağımlılık yapan maddelerin insan vücudunda başlıca; akciğer kanseri, karaciğer kanseri, ağız, yutak ve yemek borusu kanseri, bilinç kaybı gibi etkileri olduğu kanıtlanmıştır.

         Sigara, alkollü içki ve her türlü bağımlılık yapan uyuşturucu maddelerin insan sağlığına, ekonomiye aile huzuruna, milli ahlak ve savunma gücüne verdiği zararlar bugün rakamlara sığdırılamaz hale gelmiştir. Sigara ve alkol; sağlımıza zararlarının yanında, kullananların cebine ve ülke ekonomisine de büyük zararlar vermektedir

         Bilinçli ve sağlıklı bir nesil oluşturma yolunda, çocuklar ve gençlerimiz başta olmak üzere, toplumumuzdaki tüm bireylerimizin bu zararlı maddelere ulaşmasını önlemek, tüm toplumun görevidir. Sigara, alkol ve uyuşturucu kullanan kişinin; kendisine, ailesine ve çevresine zarar verdiğini, el birliğiyle, önce çocuklardan başlayarak, gençlere ve toplumun tüm kesimlerine anlatmak da tüm bireylerin ortak sorumluğudur.

         Ülkemizin bağımlılıklarla savaşında çok önemli katkıları bulunan Yeşilay'ın 103. Yıl dönümü ve 1-7 Mart Yeşilay Haftasını kutluyor,  tüm halkımızın uyuşturucu, alkol, sigara, teknoloji, kumar bağımlılığı gibi zararlı alışkanlıklardan uzak, sağlıklı bir yaşam sürdürmelerini temenni ediyoruz.

Mrt

34.VERGİ HAFTASI - 27 ŞUBAT - 5 MART 2023

 

Toplumda vergi bilincinin yerleşmesi, gençlerimizin vergi konusunda bilgilendirilmesi ve bu konuda farkındalıklarının artırılması amacıyla okullarda her yıl Şubat ayının son haftası "Vergi  Haftası" olarak kutlanılmaktadır. 

 Bu yıl da 27 Şubat-5 Mart 2023 tarihleri arasında kutlanacak olan 34 üncü Vergi Haftası kapsamında Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı nın ilgi afişlerini sizlerle paylaşıyoruz.

Şbt

OKULUMUZ REHBER ÖĞRETMENİ SENA BAL TARAFINDAN 22 ŞUBAT ÇARŞAMBA GÜNÜ SAAT 14:00'DE PSİKOSOSYAL DEPREM DESTEK VELİ OTURUMU YAPILACAKTIR.

TÜM VELİLERİMİZ DAVETLİDİR.

 

                                           R.GÜNEY KILDIRAN ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

 

Ock

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından sosyal sorumluluk ve topluö hizmeti çalışmalarının öğretmenler ve okul yöneticileri tarafından doğru bir şekilde uygulanabilmesi ve gerektiği şekilde hayata geçirilmesini sağlamak,sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına darifarkındalık oluşturmak amacıyla "Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı" hazırlandığı ve hazırlanan "Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı'na Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün web sitesi ile OGMMateryal web sitesi ile OGMMateryal web sitesinde yer alan "Yönetici ve Öğretmen Kütüphanesi"nden (https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane) erişilebilmektedir.

Ock

CUMHURİYETİMİZİN KURULUŞUNUN 100.YILI ETKİNLİKLERİ MÜNASEBETİYLE CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM BAŞKANLIĞI KOORDİNASYONLUĞUNDA ÜLKE ÇAĞINDA TÜM VATANDAŞLARIMIZIN KATILABİLECEĞİ "YÜZÜNCÜ YIL MARŞ YARIŞMASI" DÜZENLENECEKTİR.

YARIŞMAYA BAŞVURU VE KATILIM İÇİN "https://www.yuzuncuyilmarsyarismasi.com"ADRESLİ WEB SİTESİ KULLANILACAKTIR.

 

 

 

Ock

Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliğinde yürütülmekte olan "Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Çalışması" kapsamında yaklaşık 100 bin sınıf öğretmenine ulaşılması hedefleniyor.

Bu kapsamda 2023 yılı içerisinde planlanan hizmet içi eğitim faaliyetleri Mersin Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü, Rize Çayeli Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü ve Aksaray Hizmet İçi Eğitim Enstitüsünde 16/01/2023 tarihinde aynı anda başladı.

Söz konusu çalışma, ülkemizin farklı yerlerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretim becerilerinin geliştirilmesi ve sürdürülmesi amacıyla yenilikçi pedagojik yaklaşım, uygulama ve teknolojik çözümlerin işe koşulacağı bir öğretmen eğitimi modelini ortaya koyuyor.

Çalışma kapsamında; Sınıf öğretmenlerinin dinleme, konuşma, okuma, okuduğunu anlama ve yazma öğretim becerilerinin geliştirilmesi, basılı materyaller ile çoklu medya kaynaklarından bilgiye erişme, bilgiyi düzenleme, sorgulama, kullanma ve üretme öğretim becerilerinin geliştirilmesi, Türkçe öğretiminde güncel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanım, öğrenme ortamları ve materyal tasarlama becerilerinin geliştirilmesi, Türkçe öğretiminde değerlendirme yöntem ve araçları kullanımı becerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.

Bu amaç doğrultusunda oluşturulan eğitim programı ve buna yönelik olarak hazırlanan "Öğretmen Kılavuzu" ve "Eğitici Eğitimi Kılavuzu" kitapları ile Türkçe eğitimi alanındaki gelişmelerle, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi hedefleyen Türkçe dersleri için yeni öğretim yöntem, teknikleri ve öğretimin farklılaştırılması yoluyla ilkokul öğretmenlerinin sınıflardaki rol ve görevlerinin geliştirilmesi destekleniyor.

Ock

Millî Eğitim Bakanlığınca müfredattaki kazanımların derslerde doğru ve etkin bir şekilde uygulanabilmesi, ülke genelinde benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamak amacıyla öğretmenler için "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı.   Millî Eğitim Bakanlığı; bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi, programlardaki genel hedeflerle derslerin kazanımlarının gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısı oluşturulması amacıyla "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı.

Dört bölümden oluşan rehber kitabın birinci bölümünde, öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan "eğitim programı", "öğretim programı", "ders planı" ve "örtük program" kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri (hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) açıklanıyor.

Millî Eğitim Bakanımız Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti: "Öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olması kritik bir öneme sahip. Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyo duygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz.

Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; 'Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?'... Bunu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz."

 

Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'na https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane adresinden erişilebiliyor.

Ock

SARIYER HALK EĞİTİM MERKEZİ TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORUSU 17/01/2023 SAAT 19:30 BOĞAZİÇİ KÜLTÜR SANAT MERKEZİ (BKSM) ŞEF MUSTAFA ŞAHİN YÖNETİMİNDE "ŞARKILAR BİZİ SÖYLER, BİZ DE ŞARKI SÖYLERİZ" KONSERİ DUYURUSUDUR.